ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ


Διαδικασία Πιστοποίησης

Διάγραμμα Ροής

Διαδικασία

Επιτροπη Έγκρισης Πιστοποίησης

 Τα άτομα που ορίζονται από τη ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ στην Επιτροπή Έγκρισης Πιστοποίησης ανήκουν στο προσωπικό της εταιρείας ή έχουν νομικά εκτελεστή συμφωνία μαζί της.

Συνήθως η επιτροπή αποτελείται από τον υπεύθυνο ποιότητας και όταν χρειαστεί υπάρχει και εμπειρογνώμονας.

Η ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ διασφαλίζει ότι τα άτομα ή η επιτροπή που λαμβάνει την απόφαση για την χορήγηση ή μη πιστοποίησης, την επέκταση ή μείωση του πεδίου εφαρμογής, την αναστολή ή αποκατάσταση της πιστοποίησης, την απόσυρση ή ανανέωση της πιστοποίησης, είναι διαφορετικά από αυτά που διεξήγαγαν την επιθεώρηση και ότι έχουν την κατάλληλη επάρκεια.

Για το πρότυπο ISO 9001 το προσωπικό που εμπλέκεται στην απόφαση για πιστοποίηση πρέπει να διαθέτει γνώσεις ορολογίας, αρχών, πρακτικών και τεχνικών διαχείρισης ποιότητας, των προτύπων και κανονιστικών εγγράφων συστημάτων διαχείρισης ποιότητας και του επιχειρηματικού τομέα του πελάτη.

Για το πρότυπο ISO 14001 το προσωπικό που εμπλέκεται στην απόφαση για πιστοποίηση πρέπει να διαθέτει γνώσεις περιβαλλοντικής ορολογίας, τεχνικών για τον προσδιορισμό και την αξιολόγηση των περιβαλλοντικών πτυχών και επιδράσεων και της περιβαλλοντικής τους σημασίας, αξιολόγησης περιβαλλοντικών επιδόσεων, καθώς και των νομικών και άλλων απαιτήσεων.

over the counter cabergoline for sale online femara online pharmacy no need prescription

Για το πρότυπο ISO 22000 το προσωπικό που εμπλέκεται στην απόφαση για πιστοποίηση πρέπει να διαθέτει τα προσόντα που περιγράφονται στον πίνακα C1 του παραρτήματος C της τεχνικής προδιαγραφής ISO 22003:2013, όπως αναφέρονται και στη διαδικασία της ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΕΠΕ PR-2 Ανθρώπινο δυναμικό.

 

       ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΦΟΡΕΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

Μέσα σε 10 ημέρες από τη λήξη της επιθεώρησης, ο Επικεφαλής επιθεωρητής παραδίδει το φάκελο του πελάτη στην Επιτροπή Έγκρισης Πιστοποίησης για να λάβει την απόφαση σχετικά με την πορεία της πιστοποίησης.

 

Η ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ λαμβάνει από την ομάδα επιθεώρησης την παρακάτω πληροφόρηση για να λάβει την απόφαση πιστοποίησης:

-       Την έκθεση επιθεώρησης.

-       Σχόλια σχετικά με τις μη συμμορφώσεις, και, όπου αφορά, τις διορθώσεις και διορθωτικές ενέργειες του πελάτη.

-       Την επιβεβαίωση των πληροφοριών που δόθηκαν στη ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ και που χρησιμοποιήθηκαν στην ανασκόπηση της αίτησης.

-       Την επιβεβαίωση ότι επιτεύχθηκαν οι στόχοι της επιθεώρησης.

-       Την σύσταση ή μη για χορήγηση πιστοποίησης με τις τυχόν προϋποθέσεις ή παρατηρήσεις.

Ο επικεφαλής της Επιτροπής ανασκοπεί την τεκμηρίωση της επιθεώρησης στα ακόλουθα σημεία:

·         Επιθεώρηση όλων των παραγράφων του προτύπου σύμφωνα με το πρόγραμμα.

·         Καταγραφή των μη συμμορφώσεων σύμφωνα με τις αντικειμενικές αποδείξεις.

·         Είδος μη συμμορφώσεων (κύρια ή δευτερεύουσα).

·         Σύσταση σχετικά με την πιστοποίηση και παρατηρήσεις σχετικά με την επιθεώρηση του Επικεφαλούς επιθεωρητή στην έκθεση επιθεώρησης.

·         Ύπαρξη καταγγελίας ή παραπόνου από τον πελάτη.

Τα αποτελέσματα της ανασκόπησης καταγράφονται στο έντυπο «Απόφαση πιστοποίησης» (αρ. εντύπου PR-17/1). Η ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ λαμβάνει την απόφαση πιστοποίησης επί τη βάσει της αξιολόγησης των ευρημάτων και των συμπερασμάτων της επιθεώρησης και άλλων σχετικών πληροφοριών (π.χ. δημόσιες πληροφορίες, όπως οι ιστοσελίδες εξωτερικών φορέων (ΕΦΕΤ), σχόλια για την έκθεση επιθεώρησης από τους πελάτες κ.ά.).

Η ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ τεκμηριώνει κάθε απόφαση πιστοποίησης συμπεριλαμβανομένων τυχών επιπρόσθετων πληροφοριών ή διευκρινήσεων που ζητήθηκαν από την ομάδα επιθεώρησης ή από άλλες πηγές.

Πριν τη λήψη απόφασης για τη χορήγηση πιστοποίησης, την επέκταση ή μείωση του πεδίου εφαρμογής, την αναστολή ή αποκατάσταση της πιστοποίησης, την απόσυρση ή ανανέωση της πιστοποίησης, η ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ διασφαλίζει ότι:

-       Οι πληροφορίες που της παρείχε η ομάδα επιθεώρησης επαρκούν σε σχέση με τις απαιτήσεις πιστοποίησης και το πεδίο εφαρμογής της πιστοποίησης,

-       Για τις κύριες μη συμμορφώσεις, έχει ανασκοπήσει, αποδεχτεί και επαληθεύσει τις διορθώσεις και διορθωτικές ενέργειες.

-       Για τις δευτερεύουσες μη συμμορφώσεις έχει ανασκοπήσει και αποδεχτεί το πρόγραμμα του πελάτη για διόρθωση και διορθωτικές ενέργειες.

 

        ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΕΩΝ

Οι κύριες μη συμμορφώσεις πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί. Για τις δευτερεύουσες μη συμμορφώσεις πρέπει να έχουν καθοριστεί οι διορθωτικές ενέργειες. Οι διορθωτικές ενέργειες που έχουν σταλεί ταχυδρομικά ή μέσω email, πρέπει να συνοδεύονται από επαρκείς αντικειμενικές αποδείξεις.

Ο επικεφαλής της Επιτροπής Έγκρισης Πιστοποίησης ελέγχει για την καταλληλότητα των διορθωτικών ενεργειών. Σε περίπτωση που οι διορθωτικές ενέργειες δεν είναι ικανοποιητικές, ο επικεφαλής της Επιτροπής Έγκρισης Πιστοποίησης ολοκληρώνει τη μη συμμόρφωση και εκδίδει νέα μη συμμόρφωση για να καλύψει το πεδίο μη συμμόρφωσης.

Όταν ο πελάτης δεν έχει αποστείλει διορθωτικές ενέργειες, ο επικεφαλής της Επιτροπής Έγκρισης Πιστοποίησης επικοινωνεί μαζί του για υπενθύμιση. Όταν μετά από συνεχείς υπενθυμίσεις ο πελάτης δεν αποστείλει τις διορθωτικές ενέργειες, ο επικεφαλής της Επιτροπής Έγκρισης Πιστοποίησης προχωρεί στη μη έκδοση του πιστοποιητικού ή την απόσυρση του πιστοποιητικού (βλ. σχετική διαδικασία PR-4).

Στην αρχική πιστοποίηση, σε περίπτωση που η ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ δεν μπορέσει να επαληθεύσει την εφαρμογή των διορθώσεων και διορθωτικών ενεργειών για κάθε κύρια μη συμμόρφωση εντός 6 μηνών από την τελευταία μέρα του 2ου σταδίου της επιθεώρησης, τότε διεξάγει επιπρόσθετη επιθεώρηση 2ου σταδίου πριν τη λήψη απόφασης πιστοποίησης.

Στην επαναπιστοποίηση, για κάθε κύρια μη συμμόρφωση καθορίζονται τα χρονικά όρια για τη διόρθωση και τις διορθωτικές ενέργειες. Αυτές οι ενέργειες πρέπει να υλοποιηθούν και να επαληθευτούν πριν τη λήξη της πιστοποίησης.

 

      ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ

Εφ’ όσον όλες οι μη συμμορφώσεις έχουν επιλυθεί, εκδίδεται το πιστοποιητικό. Ένα μέλος της ΕΠΕ υπογράφει το πιστοποιητικό και το παραδίδει στον πελάτη. Το πιστοποιητικό εκδίδεται στα Ελληνικά και σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα ύστερα από αίτηση του πελάτη.

Σε περίπτωση που μία επιχείρηση πιστοποιείται από το Φορέα για περισσότερα από ένα συστήματα διαχείρισης, ο Φορέας μπορεί να εκδόσει ένα πιστοποιητικό που να περιλαμβάνει όλα τα συστήματα διαχείρισης.

Σε περίπτωση πολυθεσικών οργανισμών, το πιστοποιητικό εκδίδεται μόνο όταν όλες οι μη συμμορφώσεις από όλες τις εγκαταστάσεις έχουν ολοκληρωθεί.

Μετά την έκδοση του πιστοποιητικού συμπληρώνεται το αρχείο «Πίνακας πιστοποιημένων πελατών» (αρ. εντύπου PR-15/1.2). Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι διαθέσιμος στο κοινό και σε οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο μέρος από τα την ιστοσελίδα του Φορέα.

Στην επαναπιστοποίηση, όταν ολοκληρώνονται οι δραστηριότητες επαναπιστοποίησης πριν την ημερομηνία λήξης του υπάρχοντος πιστοποιητικού, η ημερομηνία λήξης του νέου πιστοποιητικού μπορεί να βασίζεται στην ημερομηνία λήξης του υπάρχοντος πιστοποιητικού. Η ημερομηνία έκδοσης του νέου πιστοποιητικού πρέπει να είναι ίδια ή μεταγενέστερη με αυτή της απόφασης επαναπιστοποίησης.

Εάν δεν ολοκληρωθεί η επιθεώρηση επαναπιστοποίησης ή δεν μπορεί να επαληθευτεί η υλοποίηση των διορθώσεων και διορθωτικών ενεργειών για κάθε κύρια μη συμμόρφωση πριν από την ημερομηνία λήξης της πιστοποίησης, τότε η επαναπιστοποίηση δεν συστήνεται και η εγκυρότητα του πιστοποιητικού δεν εκτείνεται. Ο πελάτης ενημερώνεται και γίνεται επεξήγηση των συνεπειών.

Μετά τη λήξη της πιστοποίησης, η ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ δύναται να επαναφέρει την πιστοποίηση εντός 6 μηνών με την προϋπόθεση ότι ολοκληρώνονται οι δραστηριότητες επαναπιστοποίησης που εκκρεμούν, αλλιώς διεξάγεται τουλάχιστον μια επιθεώρηση 2ου σταδίου. Η ημερομηνία στο πιστοποιητικό θα είναι η ίδια ή μεταγενέστερη με αυτή της απόφασης επαναπιστοποίησης και η ημερομηνία λήξης θα βασίζεται στον προηγούμενο κύκλο πιστοποίησης.

 

        ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ

Ο πελάτης μπορεί να ζητήσει αλλαγές στο πιστοποιητικό λόγω:

-       Αλλαγής ιδιοκτησίας.

-       Αλλαγής ονόματος της επιχείρησης.

-       Αλλαγής τοποθεσίας.

-       Μείωσης ή επέκταση του πεδίου εφαρμογής (προϊόντα, υπηρεσίες που προσφέρονται κλπ.).

-       Μείωση ή αύξηση των τοποθεσιών (κλείσιμο / άνοιγμα εγκατάστασης κλπ.).

Ο πελάτης μπορεί να υποβάλλει αίτηση για μείωση ή επέκταση του πεδίου εφαρμογής στον Υπεύθυνο Ποιότητας. Ο Υπεύθυνος Ποιότητας ανασκοπεί την αίτηση και αποφασίζει για τον προγραμματισμό ειδικής επιθεώρησης εάν η επόμενη επιθεώρηση δεν έγκειται στο κοντινό μέλλον ή δεν μπορεί να προταθεί. Ο Υπεύθυνος Ποιότητας προσδιορίζει επίσης εάν το νέο πεδίο εφαρμογής βρίσκεται εντός του πεδίου διαπίστευσης της ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΕΠΕ.

Σε περίπτωση αλλαγής ονόματος ή τοποθεσίας του οργανισμού χωρίς αλλαγή της διοίκησης, ο πελάτης υποβάλλει αίτηση αλλαγής προς έγκριση για την αλλαγή του πιστοποιητικού. Όπου έχει γίνει και αλλαγή διοίκησης επισυνάπτονται στην αίτηση τα στοιχεία του νέου γενικού διευθυντή.

Η διάρκεια μιας ειδικής επιθεώρησης αποφασίζεται από τον Υπεύθυνο Ποιότητας και κοινοποιείται στον πελάτη. Ο επικεφαλής επιθεωρητής υποβάλλει μια περιγραφική έκθεση που δίνει λεπτομέρειες των αλλαγών, αιτιολόγηση της μείωσης / επέκτασης του πεδίου και ανασκόπηση της επίδρασης που είχαν οι αλλαγές στο πεδίο εφαρμογής (χρήση λογοτύπων κλπ.). Όταν ζητείται επέκταση του πεδίου εφαρμογής, επαληθεύεται η συμμόρφωση προς το ΣΔΠ για τις σχετικές δραστηριότητας και η επίδραση στις υπόλοιπες δραστηριότητες. Σε περίπτωση που η ειδική επιθεώρηση πραγματοποιηθεί ως μέρος προγραμματισμένης εποπτικής επιθεώρησης, η περιγραφική έκθεση προστίθεται στην έκθεση της εποπτικής επιθεώρησης.

Η έκθεση ανασκοπείται σύμφωνα με τις παραγράφους 7.1 και 7.2. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας εκδίδεται νέο πιστοποιητικό με την ίδια ημερομηνία λήξης. Στο νέο πιστοποιητικό αναγράφεται η ημερομηνία αρχικής έκδοσης και η ημερομηνία αναθεώρησης.

 

        ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

Η πιστοποίηση διατηρείται με βάση την επίδειξη ότι ο πελάτης συνεχίζει να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του προτύπου συστήματος διαχείρισης. Μπορεί να διατηρηθεί η πιστοποίηση ενός πελάτη με βάση το θετικό συμπέρασμα του επικεφαλή της ομάδας επιθεώρησης χωρίς περαιτέρω ανεξάρτητη ανασκόπηση και απόφαση, με την προϋπόθεση ότι:

-       Για κάθε κύρια μη συμμόρφωση ή άλλη κατάσταση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναστολή ή απόσυρση του πιστοποιητικού, ο επικεφαλής επιθεωρητής αναφέρει την ανάγκη για ανασκόπηση από προσωπικό με την κατάλληλη επάρκεια, διαφορετικό από αυτό που διεξήγαγε την επιθεώρηση, για να προσδιοριστεί εάν η πιστοποίηση μπορεί να διατηρηθεί.

-       Προσωπικό της ΘΕΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΕ με την κατάλληλη επάρκεια παρακολουθούν τις δραστηριότητες επιτήρησης, συμπεριλαμβανομένων την παρακολούθηση των αναφορών από τους επιθεωρητές, για να επιβεβαιωθεί ότι η δραστηριότητα πιστοποίησης λειτουργεί αποτελεσματικά. 

'